Així ha sigut la reunió entre la Secretària autonòmica de Salut Pública i les entitats festives de València

0
627

Com sabeu aquesta nit ha tingut lloc la reunió que li sol·licitem al regidor Carlos Galiana entre la JCF, la Interagrupación de Falles, les Juntes locals de la Comunitat Valenciana i altres entitats festives de la ciutat, amb la Secretària autonòmica de Salut Pública i Sistema Sanitari, Isaura Navarro. El motiu de la reunió és que des de la Conselleria de Sanitat se’ns especifique quines mesures hem de prendre, quines activitats podem realitzar, i en quines condicions ens podem reunir en els casals, donada la situació excepcional que estem vivint amb motiu de la pandèmia del Coronavirus.

Una vegada acabada la reunió, i a manera de resum us traslladem les consideracions que ha anunciat la Secretària autonòmica i el coordinador de sanitat ambiental que l’ha acompanyada. Aquestes recomanacions i prohibicions, aplicables a totes les seus i associacions festives de la Comunitat Valenciana, estan redactades en el protocol que us acabem d’enviar, que serà revisable conforme varien les condicions sanitàries de les diferents poblacions de la Comunitat. Avui dia, 23 de setembre de 2020 la secretària autonòmica ha donat les següents indicacions:

Actes en Casals:

– Es poden realitzar reunions i sopars.
En el cas de les reunions l’aforament ve delimitat per la distància de seguretat que s’ha de mantenir entre els assistents (1,5 m), és a dir 2.25m2 per persona, per tant per a calcular el nombre de fallers màxim s’hauria de dividir la superfície útil del casal entre els 2.25m2 necessaris i la xifra resultant es correspon amb la quantitat de gent que **cabria. Les cadires han de guardar aqueix 1.5m de distància unes amb altres en les 4 direccions. És necessari realitzar un registre d’assistents a les reunions amb nom i cognoms, telèfon i dni per a realitzar el rastreig en cas de contagi.

En el cas dels sopars, es poden realitzar en taules de 10 persones màxim però cadascun ha de portar-se el seu sopar, no es permet cuinar dins del casal, i no es permet l’ús de plats per a compartir, en cas de picotege els plats han de ser individuals. Està prohibit que la barra estiga oberta, la beguda haurà de situar-se en cadascuna de les taules però la barra no podrà estar oberta per a no permetre el tràfic de persones pel casal. Està prohibit realitzar ball en el casal després dels sopars o reunions, i l’horari de tancament en cada cas serà de la 1 de la matinada. També s’haurà de realitzar el mateix registre que en el cas de les reunions i es recomana que s’eviten les aglomeracions a la porta, amb el que s’hauria de citar a cada grup d’assistents amb un interval de cinc minuts.

Activitats
(En tot moment cal mantenir les mesures de seguretat de distància social, màscara posada i higiene)

Fins a 50 assistents: no es necessita autorització en principi
Entre 50 i 150 assistents: és necessari informar l’Ajuntament de l’activitat que es realitzarà i aquest el pot denegar.
A partir de 150 assistents: Depèn del tipus d’activitat que es vaja a realitzar però caldria demanar permís a l’Ajuntament
A partir de 400 assistents: Es necessita autorització de la direcció general de salut pública.

Les activitats es recomanen que siguen a l’aire lliure, si és en llocs tancats es recomana que hi haja ventilació i que existisca una porta d’entrada i una altra d’eixida diferent. En les activitats al carrer cal demanar autorització i permís a l’Ajuntament sempre, i est l’admetrà o la denegarà, és necessari evitar en tot moment que es produïsquen aglomeracions i que tots els assistents mantinguen la distància de seguretat. En el cas de cercaviles els assistents igualment hauran de mantenir les distàncies de seguretat i el públic presencial el mateix.

Si l’organització no pot garantir que s’aplicaran totes les mesures de seguretat és millor no fer res.

Assajos de teatre, balls regionals i Play Back en casals
Es poden realitzar sempre que tothom porte posada la màscara i es mantinga la distància de seguretat entre assistents. Està prohibit intercanviar objectes. En el cas de balls regionals es recomana ballar sempre amb la mateixa parella i no realitzar intercanvi de parelles i en el cas de playbacks es recomana que no existisca contacte entre els participants.

Responsabilitat dels Presidents i/o organitzadors en cas de contagi
Si s’han complit totes les mesures de seguretat recomanades no existeix cap problema, no existeix cap responsabilitat penal. L’organització és responsable de complir i fer complir tota la normativa vigent, en el cas que no es puguen mantenir o complir hauran d’interrompre l’acte o suspendre’l. Si es donara el cas que un assistent dóna positiu solo es confinarien a les persones que han estat més de 15 minuts en contacte amb la persona infectada, sense complir la distància de seguretat i si no ha portat màscara. Es recomana que quan s’organitze una activitat es pose especial cura en les persones més vulnerables, persones majors, xiquets i persones de risc.

Campionats de parchis, dominó, cartes
Es recomana que no es facen posat que no es poden intercanviar objectes