A la fi de la dècada dels vint del segle XX, la ciutat de València va voler promocionar el seu turisme, i es va fixar en les Falles com a focus d’atracció.
La Societat per al Foment del Turisme va organitzar l’any 1927 el primer tren especial des de Madrid per a visitar València en Falles, i que la premsa va batejar com a ‘tren faller’. L’Ajuntament va distribuir publicitat entre les Cases Regionals de València de diverses ciutats. I les comissions falleres van oferir el seu suport per a participar en els diferents actes per als turistes.
El primer Tren Faller va arribar des de Madrid el 18 de març de 1927. Els van rebre les autoritats, acompanyades de les comissions falleres i les seues bandes de música. A la vesprada va haver-hi balls regionals en els Vivers a càrrec de les falles. Gradualment es van anar afegint des d’altres ciutats, fins a 1974 en què va acabar aquest projecte.
Poc abans, va sorgir la idea del ‘Vaixell Faller’, per a acostar als valencians i descendents residents a Sud-amèrica. Va ser la Casa de València a Xile qui va fer el primer pas, i va noliejar un vaixell per a les falles de 1961. La idea va tenir continuïtat fins a 1972.
L’últim mitjà de transport que s’uneix a aquesta peculiar flota és el ‘Avió Faller’. En 1993, a iniciativa dels centres valencians d’Amèrica del Sud, van organitzar el desplaçament a València per a **rencontrarse amb la terra dels seus orígens. Aquesta iniciativa continua vigent avui dia.