El passat 28 d’octubre l’Ajuntament contractava a través d’un contracte menor la ‘impressió de la carta als Reis d’Orient’, per un import de quasi 3.000 €. L’encàrrec es fa per mediació de la Xarxa AVIVA, Agència de Promoció del Valencià, a la qual pertany l’Ajuntament de València, i segons s’assenyala literalment en la resolució de contractació ‘Així mateix, la XARXA AVIVA Agència de Promoció del Valencià te contractada amb l´empresa Arts Gràfiques García Besó SL el treball d´impressió de la carta de Reis i pel que fa a aquest expedient i com és aquesta empresa la que te aquest contracte en exclusivitat, no és pot contractar amb un altra’.
És el segon any que es contracten les cartes només en valencià, ja que l’any passat es va presentar com a novetat que ‘l’Ajuntament de València, a través del Gabinet de Normalització Lingüística, repartirà 18.000 cartes per a fer arribar els desitjos als Reis d’Orient’, realitzant-lo de la mateixa manera a través de la Xarxa AVIVA. Les mateixes, s’anunciava, es podien descarregar en la web municipal, en els punts d’informació municipal i a través de la missatgera Caterina.
Una vegada més l’Ajuntament, es retrata en la seua posició contra el bilingüisme i l’ús de les dues llengües oficials de la Comunitat, el valencià i el castellà, utilitzant de nou diners públics per a afavorir la seua ruta ideològica, dirigida als seus i no a tota la ciutadania.
Continua l’adoctrinament i es priva als xiquets de poder triar la llengua en què llegir les seues cartes dirigides a Les seues Majestats, o si escau, donar l’opció de decidir als pares en què llengua triar lliurement la carta dels xiquets més xicotets.
Com a dada curiosa, l’Ajuntament pregunta als xiquets que assenyalen alguna millora per al seu municipi, que va més dirigida als pares que als xiquets, ja que segons indica la Diputació de València, aquestes cartes van dirigides a xiquets i xiquetes de 3 i 8 anys.
LA MISSATGERA REAL CATERINA
I per a la recollida de les cartes en valencià, l’Ajuntament ha convocat un concurs públic per a contractar el ‘Servei de disseny, lloguer, muntatge, decoració, personal i desmuntatge d’estand en diversos punts de la ciutat de València amb motiu de la campanya de Nadal 2020-2021’, ha eixit a licitació per un import de 36.080,17 €.
L’estand estarà compost per dues zones, una on estarà situat la Bústia Real que és propietat de l’Ajuntament, el qual va contractar en 2017 per 19.531,28 € la seua confecció, al costat d’una altra zona promocional on es repartirà la programació de Nadal, s’instal·larà en deu punts de la ciutat, encara per definir, i les dates de realització seran els dies 24, 26, 27, 28, 29, 30, 31 de desembre de 2020 i el 2, 3, 4, 5 de gener de 2021 i l’horari del qual serà de 10.00 a 14.00 hores.
L’Ajuntament publicava el passat 23 de setembre una convocatòria d’ajudes l’objectiu de les quals era ‘potenciar, valorar i impulsar els comerços del terme municipal de València que vulguen participar en la promoció del valencià com a llengua d’ús habitual’. El termini de presentació va ser del 24 de setembre al 13 d’octubre.
Aquestes ajudes anaven dirigides a persones físiques i a persones jurídiques, societats civils i comunitats de béns que realitzen la seua activitat en establiments comercials situats en el terme municipal de València.
L’Ajuntament de València dotava econòmicament la convocatòria amb un import total de 50.000 €. La subvenció total destinada a una mateixa empresa no podia superar els 2.000 €. La realitat amb la qual s’ha trobat l’Ajuntament és que es van presentar només 15 empreses de tot el terme de València, resultant finalment concedides, únicament 8 subvencions, a d’altres empreses, per un import total de 6.486,05 €.