Aquest dissabte 11 de desembre es va donar inici a la segona edició del Curs de gestió de la Comunicació Fallera. Aquesta va estar organitzada per la delegació de Mitjans i Comunicació de la Junta Central Fallera. Així mateix, ací et presentarem un xicotet resum de les diferents ponències que es van celebrar al llarg del matí:
En una primera instància, l’esdeveniment va ser presentat amb la presència de la vicepresidenta 3a de la Junta Central Fallera i responsable de l’àrea de Mitjans i Comunicació, María Tomás; el delegat de Comunicació de Junta Central Fallera, Nacho Fuertes; i la secretària de Comunicació de Junta Central Fallera, MªAmparo Martí.
D’ara en avant, i després de donar la benvinguda, María Tomás va donar pas a la introducció a la gestió de la comunicació falllera. Durant la mateixa es va explicar a les i els gestors de comunicació de les comissions com aconseguir una bona comunicació corporativa, la relació que han de mantindre amb els mitjans de comunicació o la importància del llenguatge i la imatge, entre altres qüestions estratègiques.
A continuació, Arancha Ferrer (Llevant TV), Roberto Gómez Baldaquino (Parlem de Falles) i Moisés Domínguez (Levante-EMV) van reorientar la xarrada a la relació que les comissions falleres han de mantindre amb els diferents mitjans de comunicació per a aportar-los les seues informacions falleres. Així doncs, en concret, Roberto Gómez Baldaquino va voler remarcar que el missatge “ha de ser clar, alhora que contundent”, apuntant així a la necessitat de “fugir de polèmiques en les informacions”. D’aquesta manera, Baldaquí també va incidir en la importància d’incloure en els enviaments d’informació de contacte del responsable de comunicació de la comissió.
Per part seua, Arancha Ferrer va considerar que les xarxes socials “són una eina fantàstica per a transmetre informació fallera” i va destacar que una comissió que és activa també “resulta atractiva”, alhora que va subratllar que el món faller “es mereix el respecte, el rigor i la professionalitat dels quals estem a l’altre costat” i va posar en valor la “important” aposta del seu mitjà quant a informació fallera.
Ara bé, Moisés Domínguez va ressaltar la professionalització de la informació de Falles que s’ha dut a terme en els últims anys i va valorar que la premsa escrita, en matèria fallera, “informa, forma i entreté”. A més, va considerar que les comissions “progressen adequadament” en matèria comunicativa: “És responsabilitat de les Falles visibilitzar els seus temes perquè puguem visibilitzar-los els mitjans. I és responsabilitat del periodista estar pendent d’això”.
Per tant, Rafa Martínez Corchero, responsable de Privacitat i Protecció de Dades de Junta Central Fallera, va voler donar les claus de la lesgilació en les xarxes per a les persones responsables de comunicació de les comissions, especialment quant als menors d’edat. Entre altres coses, va lamentar que hi ha una “gran falta d’educació digital”.