Eusebio Monzó: “EN PLENA CELEBRACIÓ, LA PROMOCIÓ I DIVULGACIÓ DE LA SETMANA SANTA MARINERA NO ÉS PRIORITÀRIA PER Al GOVERN DEL TRIPARTIT”.
“Immersos ja en la festivitat, amb la celebració de la Retreta en el dia d’avui, havent-se presentat les publicacions el passat 15 de febrer i celebrat el pregó el 2 de març, l’aplicació per a dispositius mòbils AppValencia, no conté una sola dada de la programació i activitat de la Setmana Santa Marinera de València de 2018”.
• L’aplicació que va ser engegada al juliol de 2013 i presentada al febrer de 2014, va ser dissenyada i desenvolupada des del principi pels tècnics de l’Ajuntament, ha sigut privatitzada i adjudicada el juny passat de 2017 quant a la seua gestió per un import de 44.280,01 €. Es dá la circumstància que tots dos serveis municipals dels quals depèn l’aplicació, SERTIC i Cultura Festiva, estan dirigits pel mateix regidor.
El portaveu del Grup municipal popular, Eusebio Monzó ha denunciat que “en plena celebració de la Setmana Santa Marinera de València, declarada Festa d’Interès Turístic Nacional des de novembre del 2011, comprovem que des de la regidoria de Cultura Festiva no s’estan optimitzant tots els recursos i eines informatives que disposa l’Ajuntament. Com en aquest cas, és nul·la la informació, promoció i difusió als valencians i en particular als turistes i visitants nacionals i internacionals que poden estar informats en temps real en la App de l’Ajuntament sobre tota la programació i activitat relacionada amb la Setmana Santa Marinera 2018 en temps real”.
Al febrer de 2014, es llançava per l’anterior govern del PP una nova eina desenvolupada totalment pels tècnics de l’Ajuntament de València que pretenia ser un nou canal més de comunicació entre el ciutadà i l’administració municipal des del qual obtenir informació o accedir a nombrosos serveis. El juny passat de 2017, el govern del tripartit, anunciava la externalización d’aquests serveis, a través, del concurs públic per a la “Prestació dels serveis informàtics necessaris per al redissenye de la app per a dispositius mòbils denominada “AppValencia, així com la seua estratègia de posicionament”, per un valor de 60.000 €, contracte que finalment va ser adjudicat a CONSULTING INFORMÀTIC DE CANTÀBRIA, S.L. per un import final de 44.280,01€.
Monzó ha indicat que “l’aplicació per a dispositius mòbils AppValencia en el relacionat a ‘Setmana Santa Marinera’, tant per a terminals amb sistemes operatius Android i IOS, manté els continguts i informació de 2017, que consistia únicament a enllaçar l’aplicació a la web de l’Ajuntament amb una informació clarament insuficient. Enguany hem comprovat que ni tan sols s’ha realitzat aqueix enllaç”.
L’edil popular ha recordat que es repeteixen any rere any i festivitat després de festivitat, les denúncies d’aquest grup municipal sobre l’absència en l’actualització de la AppValencia, com en les festivitats de les Falles passades la informació de les quals va ser actualitzada el 9 de març, la Setmana Santa Marinera de 2016 i 2017 i el Corpus Christi de 2016 i 2017, que d’igual manera es van actualitzar posteriorment al començament de les celebracions.
Per a finalitzar, Eusebio Monzó ha manifestat que “la deixadesa, el desinterès i la irresponsabilitat que evidencia amb fets Fuset, dia a dia, més preocupat pel seu futur polític, és alarmant i no està ajudant en absolut a promocionar i difondre la imatge de la Setmana Santa Marinera de València a nivell local, nacional i internacional, desconeixent a data d’avui els usuaris, quan estarà la informació disponible i actualitzada en la AppValencia”.