L’acció promocional de les Festes Falleres inclou una disparada “virtual” d’una mascletà
A l’estació d’Atocha de Madrid llueix des d’este matí un monument faller, La Falla del Patrimoni, en el marc d’una acció de promoció cultural i turística de les nostres festes més universals. La regidora de Desenvolupament Econòmic Sostenible i Turisme, Sandra Gómez, i el regidor de Cultura Festiva i president de Junta Central Fallera, Pere Fuset, junt amb les Falleres Majors de València 2018, han assistit a la inauguració de la Falla del Patrimoni, en el Jardí Tropical de l’Estació Porta d’Atocha de Madrid.
Com a suport a la campanya promocional que du a terme tots els anys Turisme València, la Junta Central Fallera i Renfe, entre els dies 8 al 17 de febrer, a l’estació d’Atocha llueix enguany un monument faller, amb l’objectiu d’acostar als més de 62.000 viatgers que cada dia passen per l’estació a la gran festa valenciana, i animar-los que visiten la ciutat.
En la inauguració del monument, ubicat en l’Hivernacle de l’estació, han estat presents la presidenta de Turisme València, la regidora Sandra Gómez i el regidor de Cultura Festiva i president de Junta Central Fallera, Pere Fuset, acompanyats per la Fallera Major de València, Rocío Gil, i la Fallera Major Infantil, Daniela Gómez. També han pres part Francisco Javier Díaz Trisac, gerent de servicis comercials de Renfe Viatgers, i José Antonio Grandell, gerent del corredor Este de Renfe Viatgers.
Sandra Gómez ha destacat “la intensa col•laboració que junt amb Renfe es realitza per a donar visibilitat a les Falles, unes festes que bé han merescut el reconeixement com a Patrimoni Immaterial de la UNESCO, acostant als viatgers i viatgeres d’Atocha elements clau de la nostra tradició fallera: un monument i una mascletà”. A més, ha afegit “volem que les Falles atraguen visitants a la nostra ciutat també durant les setmanes prèvies a la setmana fallera i puguen disfrutar de moments tan fallers com la Crida i les mascletás, així com de l’Exposició del Ninot”.
Per la seua banda, el regidor Pere Fuset ha declarat que “les administracions públiques estem implicades i molt coordinades per a aprofitar tot el potencial que tenen les festes de les Falles com una oportunitat de turisme cultural i de qualitat, i posicionar la bona imatge de la marca València”.
La Falla, que és un reflex de la tradició i l’essència de les festes, representa a una parella de valencians vestits amb els tratges tradicionals, un músic, un pirotècnic i un indumentarista, que posen en valor el treball i la gran riquesa cultural que hi ha al voltant d’este esdeveniment. Junt amb l’escultura, s’han col•locat uns textos que expliquen el sentit i l’origen de la falla, i que han sigut traduïts per l’ONCE a llenguatge braille i adaptats a persones amb discapacitat visual.
Mascletà amb visibilitat 360º
La iniciativa inclou també una mascletà “un tant especial”, atés que es podrà disfrutar gràcies a ulleres de realitat virtual, amb visibilitat en 360 graus. A més, els viatgers i viatgeres que ho desitgen podran fotografiar-se junt a una parella de valencians vestits amb la vestimenta típica en un photocall instal•lat en l’estació. Entre les persones que es facen esta instantània i la compartisquen amb l’hashtag #enAVEalasFALLAS es realitzarà un sorteig d’un viatge a València durant la temporada de Falles.