L’Ajuntament de Torrent, a través de l’àrea de Mobilitat, continua desenvolupant el seu programa d’activitats i accions destinades a promoure entre la ciutadania pràctiques de mobilitat sostenible, a més d’implementar novetats en els serveis i infraestructures de la xarxa viària urbana, ajustant-se als criteris i objectius que marca la declaració de Ciutat 30.
“Més que sancionar, es pretén fer pedagogia i sensibilitzar al ciutadà de la importància de mantenir una velocitat que no superi els 30 km/h a la nostra ciutat, ja que aquestes conductes revertiran en la bona convivència i ens permeten continuar avançant en els objectius de mobilitat sostenible a Torrent i ser exemple de Ciutat 30”, ha explicat el regidor de Mobilitat, Raúl Clarament.
En aquest sentit, l’ajuntament ha iniciat la instal·lació de quatre nous radars situats al carrer Albaida, en el Vedat, en el polígon industrial del Mas del Jutge i en l’entrada nord de Torrent des de la carretera de Picanya, que vigilessin el compliment dels límits de velocitat en zones urbanes. Aquests quatre nous radars se sumen als tres ja existents a Torrent perquè els propis veïns s’autoregulin en la velocitat dels seus desplaçaments diaris per la localitat.
Aquestes iniciatives se sumen a unes altres que recentment es van abordar amb la finalitat de fer de Torrent una ciutat més accessible i respectuosa amb mesures que fomenten el transport alternatiu, com l’ampliació del carril bici, l’ús de bicicletes i patinets o el suport al transport públic. En aquesta ocasió està previst instal·lar vuit nous aparcaments per a patinets –quatre d’ells ja estan instal·lats– repartits per diferents punts de la ciutat.
Les ubicacions d’aquests aparcaments són: entrada a la biblioteca metre avinguda; al costat de les portes de la Ciutat de l’Esport; en els voltants dels camps de futbol, Sant Gregori A i B; a l’entrada del poliesportiu la Cotxera; al costat de la Casa de la Cultura; en el Pavelló El Vedat; i en el poliesportiu Anabel Medina.
Es tracta per tant de fer pedagogia entre els ciutadans i particularment entre els conductors perquè siguin conscients que reduir la velocitat en les vies urbanes no hauria de ser solament una mesura de seguretat, en tant que es podria reduir la sinistralitat als carrers de la ciutat, sinó que aquestes mesures de limitació de la velocitat se sumen a les accions orientades a la conservació mediambiental, de manera que les emissions contaminants es vegin reduïdes. Menys contaminació acústica i millora de la qualitat de l’aire seran per tant els beneficis directes derivats d’aquesta reducció de la velocitat en les vies urbanes.